neděle 24. května 2009

Kurt Cobain




Kurt Cobain. Co k němu dodat. Oficiální informace jako že to byl zpěvák skupiny Nirvana, že si 5. dubna roku 1994 prostřelil hlavu nebo že měl za ženu Courtney Love si najdete na každym webu. Naopak informace typu "mám jeho obrázek nad postelí" vás zase až tolik nezajímaj. Takže skusíme zlatý střed.

Jeden z jeho citátů: Radši budu
nesnášen za to kdo jsem, než být milován za to kdo nejsem. Chápu. Já jsem si něco vzala z většiny
jeho "mouder". Ale tohle mi zravna moc k něčemu nebylo. Ano, všichni vidí kdo jsem, tedy alespoň kdo jsem na povrchu. (Jaká jsem uvnitř, to nev
í asi nikdo.) A taky mě za to, kdo jsem, nenáviděj. Už když jsem neznala tuto větu, jsem odsuzovala pře
tvářku. Vždycky jsem nesnášela tu "nejolíenější holku třídy" nebo n
edejbože "nejoblíbenější holku školy".

Sice se to neví moc jistě, ale s největší pravděpodobností zemřel vlastní vinou. Zanechal po sobě dopis na rozloučenou. Ale redaktorka ze serveru ozivote.cz si myslí něco jiného:

Osudný výstřel padl ze zbraně ráže 22 v noci z 5. na 6. dubna 1994 v nástavbě nad garáží
Kurtova domu v Siettlu. Jeho tělo bylo objeveno až 8.dubna, něco kolem 9.hodin
y ráno. Byla to sebevražda či vražda? Byl Kurt opravdu zdeptaná troska, kt
erá si chtěla ušetřit další trápení a odešla tak vlastní rukou či byl obětí promyšlené
vraždy?

Je několik faktů, k

teré nedávají fanouškům nejlepší kapely všech dob spát.

Fakta, která ukazují na sebevraždu:

Několik dní před smrtí změnil závěť.

Kurt nesnášel slávu, hluk potlesku a davu ho ničil. Bral heroin a byl v těžké depresi. Jeho texty prokazují určitou dávku skepse, pesimismu a nenávisti.

Kurtova teta Marry je stále pevně přesvědčena, že se Kurt zabil sám. Již v 17 letech napsal text písně Sebevražda u moře. Byl takový, měl těžký život a na sebevraždu pomýšlel již dlouho.

Kurt nebyl zase takový hlupák. Přečtěte si text písně Come As You Are. Mohla by žena, kterou on tak hluboce miloval, zabíjet?

Již dvakrát mu Courtney zachraňovala život tím, že jej převezla do nemocnice s předávkováním. Tento případ „sebevraždy“ tedy nebyl jediný, bohužel ale nejúčinnější. Proto je jasně prokázáno, že Kurt opravdu pomýšlel na smrt.

Fakta, která ukazují proti sebevraždě:

Kurtovi bylo 27 let. Měl dcerku Francois, ženu Courtney Love, obě zřejmě miloval (o dceři nepochybujme). Byl na vrcholu své kariéry a jeho fanoušci ho doslova milovali. Nikdo nikdy nepředčil famózní úspěch Nirvány. Měl dost peněz, slávu, lásku, přátele. Vše. Jaký je tedy důvod sebevraždy?

Dva dny před nalezením těla Kurta Cobeina si Courtney Love najala detektiva, který ho měl najít (Court byl již cca týden nezvěstný). To už ale přece Kurt měl ležet dávno zastřelený v pokoji nad garáží. Viděl někdo ženu, která najme detektiva ještě předtím, než se podívá, jestli její hledaný není doma?

Na dokumentu, natočeném po Kurtově smrti vystoupil jistý El Duce, který řekl, že mu Courtney nabídla 50000 dolarů, aby zabil Kurta a nakonec se prořekl, kdo ho vlastně zabil. Byl to prý jistý Alan, ale dál to nedořekl. Několik dnů po natočení tohoto rozhovoru našli Ela mrtvého. Prý ho zajel vlak.

Courtney si nakonec život jen zkomplikovala, protože detektiv, který měl Kurta najít se v případu začal šťourat zřejmě víc, než bylo pro ní zdrávo.

Kurt měl v době smrti v těle asi 1, 5 miligramů heroinu na 1 litr krve. V životě by takový člověk neuzvedl brokovnici.

Byla to právě Courtney, kdo našel dopis na rozloučenou. Jak ho mohla najít, když dům prošel policejní prohlídkou a detektiv Grant prohledal vše, včetně postele, kde údajně dopis pod polštářem našla, protože tam hledal drogy?

Dopis, který po sobě údajně zanechal vlastně ani nedopsal on. Poslední čtyři řádky jsou napsané prokazatelně někým jiným. Proč?

Na zbraní nejsou žádné otisky. Že by je Kurt hned po tom, co si rozstřelil hlavu brokovnicí, setřel?

Myslím, že si každý udělá svůj názor. Nejsem zastáncem ani jedné teorie, ale každá z nich má svoje v každé je něco, nad čím se musí každý zamyslet. To, jak to tenkrát bylo, se už asi nikdy nedozvíme.


Já nad tím nebudu přemýšlet. Pro mě to byla prostě sebevražda. Každý bod z těchto má své vysvětlení.

Tady je znění jeho dopisu. Jestli chápete nebo ne, to už je na každém z vás...

Boddah, (Boddah byl Kurtův imaginární přítel z dětství)

Tento dopis píše tak trochu blázen, který by evidentně byl radši věčně si stěžujícím děckem, takže by mu mělo být dobře rozumět. Všechna varování od punk rockových harcovníků, kterých se mi dostalo od té doby, co jsem se dostal do styku s řekněme “etikou” nezávislého života a s pohostinností vaší komunity, se ukázala být velmi pravdivá. Příliš mnoho let jsem nepocítil vzrušení z poslechu nebo skládaní hudby, čtení a psaní. Kvůli tomu se cítím nade vše vinen. Například před vstupem na scénu, když světla zhasnou a dav začne fanaticky ječet, nepůsobí to na mě, jako to působilo na Freddieho Mercuryho, který to zřejmě miloval, opájel se láskou a obdivem davu, což je něco, co hluboce obdivuji a co mu závidím. Skutečností je, že už dál nemůžu podvádět kohokoli z vás. Prostě to není fér ani pro vás ani pro mne. Nejhorší zločin, jaký si dovedu představit, je okrádat lidi tím, že předstírám, že mě to, co dělám, baví. Někdy mi připadá, že před vstupem na scénu by měly být píchačky. Dělal jsem, co bylo v mých silách, abych si vážil toho, co mám (a já si toho vážím, věřte mi, že ano, ale ne dost). Vážím si faktu, že já, že my jsme ovlivnili a pobavili spousty lidí. Musím být jeden z těch narcistů, co si věcí začnou vážit, až je po všem. Jsem příliš citlivý. Potřebuji být trochu lhostejný abych měl zase ten enthusiasmus, co jsem míval jako dítě. Na našich posledních 3 turné se mi dařilo daleko víc si vážit lidí, které jsem osobně znal a našich fanoušků, ale pořád nedokážu překonat tu frustraci, pocit viny a soucitu, který ke každému chovám. V každém z nás je dobro a já si prostě myslím, že miluju lidi až příliš, tak moc, že je mi z toho tak kurevsky smutno. Smutné, citlivé, nevděčné znamení Ryb, proboha… Proč si prostě neužíváš? Nevím. Mám skvělou ženu, ve které se snoubí ambice s pochopením a dceru, která mi tolik připomíná, jaký jsem sám býval -plný lásky a radosti. Líbá každého, koho uvidí, protože všichni jsou hodní a nikdo jí neublíží. A to mne děsí, že už nemohu dál. Nemohu vystát představu, že Frances jednou bude blbě se cítící, sebedestruktivní, mrtvej rocker, jako jsem já. Mám se dobře, velmi dobře a jsem vděčný, ale od svých sedmi let jsem začal pociťovat nenávist k lidem. Jenom proto, že pro lidi je to prostě tak jednoduché přijít a domoci se soucitu. Jenom proto, že lidi miluju a je mi jich tolik líto. Děkuji vám všem za vaše dopisy a zájem během posledních let. Jsem moc excentrický a náladový člověk. Jíž nemám sil a tak si pamatujte: Je lepší shořet než vyhasnout.

Mír, lásku a porozumění.

Kurt Cobain Frances a Courtney, zůstanu na vašem oltáři.

Prosím, Courtney, jdi dál, kvůli Frances, kvůli jejímu životu, který bude beze mne o tolik šťastnější. Miluji tě, miluji tě!




Ale v angličtině památná věta "Je lepší shořet než vyhasnout." zní: "It's better to burn out than fade away."
Takže pamatujte:



Žádné komentáře:

Okomentovat